Användarvillkor
Allmänna villkor med kundinformation
Företagsinformation:
Damian Nowak
näringsidkare verksam under firmanamnet
Razon Damian Nowak
Dąbie 67
39-311 Zdziarzec
Polen
NIP (polskt skatteidentifikationsnummer): PL8172194023
EPR-nummer: 383989528
Telefon: +46 103 370 855
E-mail: [email protected]
1. Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från företaget och varje distansavtal samt beställning mellan företaget och konsumenten.
Innan distansavtalet ingås görs villkoren tillgängliga för konsumenten. Om detta inte är möjligt, kommer det innan avtalet ingås att anges att villkoren finns tillgängliga hos företaget och de kommer att skickas kostnadsfritt på begäran.
Om distansavtalet ingås elektroniskt, kommer villkoren att tillhandahållas elektroniskt så att de kan lagras på ett hållbart sätt. Om detta inte är möjligt, kommer det att anges var villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på begäran.
Om det finns särskilda villkor för produkter eller tjänster, gäller dessa tillsammans med de allmänna villkoren. Vid motstridigheter kan konsumenten åberopa den mest fördelaktiga bestämmelsen.
Om någon bestämmelse i dessa villkor är ogiltig, förblir avtalet och övriga villkor giltiga. Den ogiltiga bestämmelsen ersätts med en liknande bestämmelse som uppnår samma syfte.
Situationer som inte täcks av dessa villkor bedöms enligt villkorens anda. Oklarheter i tolkningen av villkoren ska också bedömas enligt deras anda.
För att registrera ett användarkonto, ansöka om kredit eller köpa produkter via vår sajt måste du vara 18 år. Om du är under 18 år krävs målsmans godkännande enligt Föräldrabalken. Genom att köpa produkter, teckna försäkring, ansöka om kredit, registrera ett konto eller använda våra tjänster på sajten eller i mobilappar godkänner du våra gällande allmänna villkor och intygar att de uppgifter du lämnar är riktiga.
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning. Den version av villkoren som gäller vid din beställning är den som gäller för ditt köp.
2. Erbjudandet
Om ett erbjudande har begränsad giltighetstid eller särskilda villkor, kommer detta att anges tydligt i erbjudandet. Erbjudandet är inte bindande, och företaget har rätt att ändra eller anpassa det. Erbjudandet innehåller en detaljerad och korrekt beskrivning av de produkter och tjänster som erbjuds, så att konsumenten kan göra en informerad bedömning. Om bilder används är de en sann återgivning av de erbjudna produkterna eller tjänsterna. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet är inte bindande för företaget. Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte användas som grund för ersättning eller upphävning av avtalet. Bilder av produkter visar en korrekt representation av de erbjudna produkterna, men företaget kan inte garantera att de visade färgerna exakt matchar de verkliga färgerna. Varje erbjudande innehåller tillräcklig information för att konsumenten ska förstå vilka rättigheter och skyldigheter som följer av att acceptera erbjudandet.
3. Betalning
Kortbetalning: Du kan betala med Visa, Mastercard, Amercian Express eller Discover. Välj kortbetalning och följ anvisningarna.
Överföring online – Klarna
Klarna: Du kan betala med Klarna, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna. Du behöver ett konto hos Klarnal för att kunna genomföra betalningen. Har du inte detta kan du enkelt registrera ett vid köptillfället. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.
4. Avtalet
Om konsumenten har godtagit erbjudandet på elektronisk väg, ska näringsidkaren omedelbart bekräfta mottagandet av godtagandet av erbjudandet på elektronisk väg. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av entreprenören, kan konsumenten upplösa avtalet. Om avtalet ingås elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer entreprenören att följa lämpliga säkerhetsåtgärder. Entreprenören kan – inom den rättsliga ramen – informera sig själv om konsumenten kan fullgöra sina betalningsskyldigheter, liksom alla fakta och faktorer som är viktiga för en ansvarsfull ingående av distansavtalet. Om entreprenören på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller ansökan eller att fästa särskilda villkor för genomförandet samtidigt som han anger skäl.
5. Pris
Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar på grund av ändringar i momssatser.
6. Leverans och utförande
Företaget ska iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av beställningar av produkter.
Företaget kommer att uppfylla accepterade beställningar omedelbart, men senast inom 7dagar, såvida inte konsumenten har godkänt en längre leveransperiod. Leveranser sker med budtjänst. Det budföretag som används anges i samband med beställningen. Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan utföras eller endast delvis kan utföras, ska konsumenten informeras om detta inom 7 dagar efter det att beställningen gjordes. I så fall har konsumenten rätt att häva avtalet utan kostnader och rätt till ersättning.
I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter upplösningen.
Risken för skador och / eller förlust av produkter vilar hos entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en tidigare utsedd och känd för entreprenörsrepresentanten, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.
7. Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera fel på en vara inom tre år från det datum du tog emot varan, under förutsättning att felet är ursprungligt. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Observera att du måste kontakta oss gällande reklamationen ”inom skälig tid” efter du upptäckt felet, inom två månader räknas som skälig tid. För att göra en reklamation ber vi dig att förbereda ordernummer, en utförlig beskrivning av problemet, foton på skadan och kontakta sedan kundtjänst via e-post eller brev till säljarens adress… Kundservice återkommer därefter med förslag på åtgärd beroende på typ av fel.
8. Ångerrätt
Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att upplösa avtalet utan att ange skäl under en period av 14 dagar. Denna avkylningsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som tidigare utsetts av konsumenten och gjorts känd för entreprenören.
Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten till entreprenören med alla levererade tillbehör och – om det är rimligt möjligt – i sitt ursprungliga skick och förpackning i enlighet med de rimliga och tydliga instruktionerna från entreprenören som finns på: davibikes.se/instruction. Om det inte är möjligt att packa cykeln i originalförpackningen, ber vi dig att använda en ersättningskartong.
Om konsumenten vill använda sin ångerrätt är han skyldig att göra detta känt för entreprenören inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste göra detta känt med hjälp av e-post. När konsumenten har gjort det känt att han vill utöva sin ångerrätt måste kunden returnera produkten inom 14 dagar.
9. Kostnader vid ångerrätt
Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska säljaren stå för kostnaden för att returnera produkterna. För detta ändamål beställer säljaren upphämtning av försändelsen av en kurir, och säljaren står för kostnaden.
Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter tillbakadragandet. Detta är föremål för villkoret att produkten redan har mottagits tillbaka av entreprenören eller att avgörande bevis för fullständig retur kan tillhandahållas.
10. Uteslutande av ångerrätt
Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter
Som skapas av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer;
som är tydligt personliga till sin natur;
som inte kan returneras på grund av deras natur;
11. Nyhetsbrev
1. Nyhetsbrevtjänsten tillhandahålls av säljaren.
2. Anmälan till nyhetsbrevet kan göras genom att skicka in ett ifyllt prenumerationsformulär för nyhetsbrevet eller genom att uttrycka sitt samtycke under beställningsprocessen. Då anmälan till nyhetsbrevet har bekräftats tillhandahåller säljaren en elektronisk tjänst, som innebär att e-postmeddelanden skickas till kunden med information om säljarens produkter, kampanjer och tjänster. Kunden kan när som helst återkalla sitt samtycke av nyhetsbrevet genom att klicka på avregistreringslänken i e-postmeddelandet eller skicka en begäran om avregistrering till butikens e-postadress.
3. Innehållet i nyhetsbrevet är skyddat av upphovsrätten. Det är förbjudet att kopiera, spara eller sprida det utan säljarens samtycke.
12. DSA
Du får inte offentliggöra innehåll som utgör olagligt innehåll enligt lagen om digitala tjänster (DSA) eller på annat sätt är olagligt.
Vi kan granska och ta bort innehåll som är olagligt. Användaren har rätt att överklaga beslut om innehåll.
Ett lagbrott kan rapporteras, t.ex. via e-post till [email protected].
13. Recensioner
Vi använder lösningar från Trustpilot. Information om granskningsverifikation: https://support.trustpilot.com/hc/en-us/articles/5900767049618-New-EU-laws-on-reviews-What-they-mean-for-businesses-using-Trustpilot.
14. Tvist
Klagomål eller synpunkter avseende DaviBikes.se tjänster eller produkter bör meddelas till DaviBikes.se kundservice via e-mail [email protected], +46 103 370 855. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.
Avbeställningsformulär-mall
Om du vill ångra din order, fyll i och skicka det här formuläret.
Damian Nowak
näringsidkare verksam under firmanamnet
Razon Damian Nowak
Dąbie 67
39-311 Zdziarzec
Polen
Telefon: +46 103 370 855
E-mail: [email protected]
Härmed ångrar jag/vi (*) avtalet som jag/vi (*)
har ingått om att köpa följande varor (*) _____________________________________________________ _____________________________________________________
Beställd den (*) ____________ /mottagen den (*) ____________
Fakturanummer ____________ Ordernummer______________ _____________________________________________________
Namn på konsument (er) _____________________________________________________
Adress till konsument (er) _____________________________________________________
Konsument (er) underskrift (endast om detta formulär meddelas på papper) _________________________
Datum
(*) Radera vid behov